Aanbevolen Perspectieven: Vicken Arslanian over Het Opbouwen van een Geurmerk

02.17.2023
Aanbevolen Perspectieven: Vicken Arslanian over Het Opbouwen van een Geurmerk
 Voor ons is parfum niet zomaar iets dat je verstuift. Het is een bron van vertrouwen, een troostende nostalgie, een gebottelde herinnering, een verlengstuk van jezelf, een levenswerk. Achter de schermen is er een lange keten van mensen betrokken bij de creatie van uw parfum.

We willen dat je ze ontmoet.

In deze serie werken we samen met experts uit de parfumindustrie. Je hoort van de Makers van je favoriete Commodity geuren, smaakmakers van onze partner parfumerieën en vertegenwoordigers van bekende retailers. Ze zullen advies en expertise delen om je geurbeleving te vereenvoudigen, of hun licht laten schijnen op de onderwerpen van hun specialiteit.

Dit is een plek om meer uit je geurreis te halen, om goed thuis te raken in de wereld van geuren. 

Dit is een uniek platform voor ontdekkingen.

Dit is Featured Perspectives.

In 2019 zag de toekomst van Commodity er rooskleurig uit. We waren internationaal verkrijgbaar via onze eigen directe e-commerce site, in meer dan 500 wereldwijde Sephora locaties, en hadden een toegewijde, groeiende aanhang.
Toen, zo snel als we gestart waren, ging Commodity dicht.
Totdat Vicken Arslanian tussenbeide kwam. Als smaakmaker en distributeur in de niche parfumindustrie voor meer dan 20 jaar, was hij bekend met Commodity en wist dat het veelbelovende verhaal niet voorbij kon zijn. 
Vicken kocht het merk eind 2019 en besteedde vervolgens twee jaar aan de wederopbouw tot een terugkeer op de markt in 2021. Commodity heeft net zijn eerste volledige jaar sinds de herlancering achter de rug, en Vicken heeft zijn zinnen gezet op de toekomst.

Kun je beginnen met iets over jezelf?
Ik ben een seriematige merkbouwer die de ambachtelijke geurenmarkt in de VS heeft opgericht. De afgelopen 20 jaar ben ik de beste onafhankelijke parfummerken ter wereld tegengekomen. Ik was dus al bekend met Commodity en verrast door hun sluiting. 
Hier waren al deze weelderige, dure merken, en Commodity kwam langs met eenvoudig te begrijpen boodschappen en unieke producten. Het was bijna het tegenovergestelde van wat we deden. Dat is waarom ik in augustus 2019, toen ik de kans kreeg om Commodity te kopen, sprong.
Hoe is Commodity voor uw betrokkenheid begonnen?
We zijn eigenlijk tot leven gebracht door onze klanten in een Kickstarter-campagne in 2013, dus onze klanten zijn ook onze eerste fondsenwervers. Deze early adopters waren geïnteresseerd in het ontdekken van een uniek spectrum van atypische, ambachtelijke en elementaire geuren.

Wat is uw grootste prestatie als ondernemer?
Gezien de overweldigende positieve ontvangst en begrip van ons nieuwe geurconcept: Scent Space. Het is één ding om een idee te hebben, maar het is iets anders om te zien dat je klanten het echt omarmen. Ik had niet kunnen verwachten dat de reactie op deze nieuwe richting voor het merk enthousiaster zou zijn.
Wat is een van de moeilijkste dingen als ondernemer?
Navigeren door industriebrede problemen. Leveringsvertragingen en tekorten aan arbeidskrachten kunnen voor iedereen in elke bedrijfstak een groot probleem vormen, en in ons eerste jaar vormden wij daarop geen uitzondering.
Wat zijn de beste tips die u zou geven aan iedereen die tegenwoordig een bedrijf wil starten, leiden en laten groeien?
  1. Begin met een duidelijk standpunt.
  2. Focus op merkopbouw.
  3. Geef altijd prioriteit aan klantenservice en uw gemeenschap.

Laat een reactie achter

Opgelet, opmerkingen moeten worden goedgekeurd voor ze worden gepubliceerd